Saturday, May 2, 2015

mini cookie and cake dome cookies

about how many cookies has your mom baked for you?
too many to count?
how about cakes?
how much cake have you had from her, homebaked or not?

with mother's day coming up,
wouldn't it be so sweet of you to do the same for her now?
how will you ever repay her for all the yummy memories she's given to you?

well, you know baking usually makes more than a dozen and cakes are hard to give when only 1-2 people eat them.

so here's a possible answer to the problem:
yup they're mini!
and they are on a covered dome cookie or cake plate.

this way you can give a bunch of cookies and a cake and she will still have room for something healthy like maybe a chocolate-covered strawberry.

here's the deal:
the airplanes took off and i was left with:
you guys have no idea how long i was thinking about these cookies. 
i looked everywhere for clear easter eggs and KNEW i did not imagine them in my crazed mind.
anyway, easter passed and i just put it behind me til i saw these eggs and then the whole thing just came together.

it was even better when i found this recipe to make them, which came together in a jiffy with no chilling required and easy to roll out even though this cookie here requires no rolling.

originally i made the recipe for another kinda cookie i will post in the future so with the leftover dough i did this:
i add the food coloring in each bag then knead the bag til the color mixes in completely with the dough.

next step:
i LOVE this nordicware pan but not the price.
but i figured once summer comes i can make ice cream sandwiches and then i'll forget about the price.
anyway, i used it cuz i wanted a scallop plate for the mini desserts.
so while the "plates" bake, make mini desserts like chocolate chip food marker cookies, fake peanut blossom cookies with a chocolate chip top, and sprinkle sided cakes.
 bing!
plates are done.
quick grab those domes now.
thus the steam you see in the top pic.
when i removed the domes on some of the cookies, they immediately came out as you can see.

once the cookies are cool, grab your cakes.

then just add the mini cookies in a pile like so:
oh i candy glued a large sprinkle ball to each dome too.

so now they are all done.
want one?


it's an entire dessert table full of goodies that covers about 1 foot of space.
make these so your special mom or someone can have an entire cake or plate of cookies all to themselves with no guilt attached.
:)





24 comments:

  1. Awwwwwww!!! This is just adorable, girl! I'm gonna pin it cuz I don't have any clear eggs right now. I think these would be cute for teen girl's birthday, too! I've got one of those coming up in a few months. Thanks again, my brilliant, brainy and beautiful BBFF!! You've done it again! Dona

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh goodie! another idea on how to ues them! i'm so lucky i got friends like you that can actually use my stuff and put it to their use! :>D it's another perk of having you as my BBFF Dona! :>D

      Delete
  2. EEEK! They're so tiny and cute - I immediately thought of clear Easter eggs and I KNOW I've seen them too! Next year I'll be on the lookout cuz I want to make me some domes!! Love this!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh my goodness i would LOVE to see your cookie domes! i bet they would be outta this world like anything else you make Kim! :>D!!!

      Delete
  3. What a fun idea! Now you are going to have everyone out looking for clear Easter eggs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. good thing you don't live near me cuz i think i got them all! LOL thanks so much for stopping by Carlee! :)

      Delete
  4. WOW! MOM will love these awesomely & adorably sweet cookie creations. Lisa, these are one of the cutest treats I've ever seen! Happy Mother's Day! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOW! you can't get any sweeter Karen! thank you thank you for making my day! :>D!

      Delete
  5. OH how creative!! These turned out SO cute!

    Thanks for joining the Link Up this week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Jess! so happy i finally found those darn eggs! LOL ;)

      Delete
  6. What a clever idea! These cookies are so unique and perfect for any occasion, especially Mothers Day coming up! By far one of the loveliest cookies I've seen. Thank you for sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh my goodness Maria! thank you ever SOOOOO much! they'd be cute at each table setting for a mother's day tea party :)

      Delete
  7. I ADORE this idea, and adore you for making them, Lisa! GENIUS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks to you Sue i'm doing the happy dance! :>D

      Delete
  8. STOP IT! You are KILLING me....these are SOOOOOO Cute! Love Love Love! Now all I need to do is pray that Michael's still has these!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OH MY! thank you thank you thank you Cookie Puzzle! i hope and pray you get your domes too! maybe look in the dollar bin or toy aisle at other stores if you can't find them at michael's?! i'll keep my fingers crossed for you! :>O

      Delete
  9. Oh my word! These are too cute....SO Creative! I love the fact that you can make them fun for kids; but you could also totally make them more grown up with a black/white theme or even make them holiday specific.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Dori! that's a fab idea! :>D for holidays you can make mini red and green cookies and cakes like for Christmas! that's a cheap and inexpensive gift too :>D! yay!

      Delete
  10. So stinking cute and i love anything mini, so fun!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Michelle! mini things and giant things are super fun aren't they? now to find me a giant dome somewhere...LOL ;)

      Delete
  11. Wow! Those are so super cute! They would be great for a birthday party as well. Thanks for sharing at Idea Box.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes they would be fun for a bday-any party really. but then again you can't go wrong with cookies! heehee thanks so much Danielle! :>D

      Delete
  12. So, so adorable! Thanks for linking up at The Handmade Hangout!

    ReplyDelete
    Replies
    1. and you're so, so nice! (had to make sure that comma was in there-lol) thanks so much Valerie! :)

      Delete

thanks for sharing your thoughts today! i'd give you a donut if i could 😉!