Friday, March 22, 2013

mini easter candy-filled cakestands

some say i am craft crazed.
and i must admit, i do too, especially with the holidays.

and with no gifts to wrap or costumes to pick out,
easter may just be my craftiest holiday yet because there's more time for creating stuff.

and easter comes early this year! 
imagine if i had another week or so.
i would have bunny ears growing outta my head.

anyway, i certainly hope you guys aren't sick of me with my recent, numerous, unusual, amount of posts.
but i think you'll be ok with what i have for you today.

cuz i pretty much giggle when i see these sitting on my kitchen counter.
turn around guys.
they're miniature cake stands.
an easter version of these i made back in december.

if you wanna make some of your own, be prepared for a lot of pics since i am a visual craft teacher.
first off, raid your craft room or store like hobby lobby for this obnoxious amount of stuff:
here is a closeup pic of some of the wood supplies taken from the christmas cakestand post i just talked about.
i got them at hobby lobby awhile ago.
my store doesn't have the candlesticks all the time so be on the look out. i think they get bought as soon as they are stocked.

but you can also buy them here online. 

ok let's get this started already.
first up is paint and glitter while still wet. 
when dry, hot glue the circle to the base.
oooo purdy!
i left the purple one with scattered glitter.
i had to put a load of laundry in the dryer and got distracted multi-tasking. 
i figure it's artsy?...

ok now you gotta get another obnoxious amount of supplies:
see that "totally exhausted parent in training" rub-on transfer with the polka dots?
that's me. 
i have 2 kids and am still training. i figure i will never be done with that.

i digress...(we'll talk about the rub-on transfers in a sec).

let's start out with the chick cakestand ok?

for this you'll need orange washi tape.
just fold as pictured and tape to the 3 inch ornament. i used the larger of the 3 for a reason you'll see soon.
now for the rest of his body.
the 3 inch ornament will overhang on the cakestand. this allows the feet to hang.

now for the wings.
yeah, i had to draw the dotted line for you cuz i forgot to take a pic of it-dang that line was hard to do! :>P

oh and before i forget, glue the chick's feather tail on the back. (not shown)

next up....the easter egg!
the polka dots are what drew me in. how could i resist? 

and the exhausted parent sticker is something i am gonna transfer to my forehead.
maybe the kids will get the hint.

oopsies! i digress again...
back to the easter egg. oh yeah, use the 2 1/2 inch ornament.
yeah i screwed up on the one purple polka dot when i was transferring it.
but i'm exhausted remember?

ok 2 cakestands down.
2 to go.

i see a bunny comin'...
3 short pieces of twine cut at different lengths, hot glued to the button plug and then hot glued to the 2 1/2 inch ornament.

white duct tape and pink dotted washi tape for the ears will do, thank you.

fold as shown.
and ignore my yellow painted nail. that's as far as i go with a manicure these days by the way...

don't forget the pompom tail, sharpie mouth and bow on his neck.
and for our final one (whew!) use a clear 8 oz. plastic cup.

chipboard flowers, twine and washi tape for this one.
 
FI.
NA.
LEE!
done.

ta da! ta da! ta da!
and again let's check out the back side.
ok so now that you got these, what do you do with them you say?

you fill them up with CANDY!!!!

i hear the chick likes reese's cups.
and the easter bunny always puts kisses in the eggs.
i hear he keeps the chocolate bars for himself sometimes.
hey but what to do with the flower cup? 
flowers don't eat candy!

no, but i guarantee you'll find a rabbit or two in the garden.
yip yip yippee!
it's a candy-filled world over here.
i really like these.

this exhausted parent is gonna maybe keep these all to herself...
naaaaw, i'll give it to my cavity-filled kids (just kidding!)
but first i'll sneak a piece from the easter bunny... 
happy easter crafting!


















































50 comments:

  1. So adorable! I love all the bright colors and treats, too! These would be so great for a table decoration or Easter gift. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for coming by again Michelle for the 1,000,000th time this week! i'm gonna put these on our Easter table but i'm not sure there'll be any candy left! LOL :>D

      Delete
  2. These are some of the cutest things I've seen all season!! Love 'em! Love those rub on polka dots....wait....there's something about them....could it be? Nooooo.....wait....YES! They remind me of......jelly beans! hehe

    Love your blog. Dona

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA so that's why i was drawn to them Dona! i really wanted to put jelly beans in 1 of them but i think they would just roll away without some hot glue! LOL i think my brain is really a jelly bean :) thank you ever so much! :>D

      Delete
  3. love all the bright colors that you used on the mini Easter cakestands. hoping I'll have time to make for Easter. using as a candy favor for eveyone. love your site and all the great ideas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh YAY YAY! i love it when someone makes my stuff! i surely hope you get to make them too :>D thank you thank you Teresa! :>D

      Delete
  4. These stands are way too cute ... love that they are mini, colorful, silly and I have a weakness for pedestal stands!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brenda your comment is sweet, nice and makes me happy! i am totally addicted to the stands too so much that i make my own now like you see-oh i am in big trouble with my hubby who keeps asking me why i need so many! :>O LOL

      Delete
  5. Oh My Gosh!! Seriously I am never disappointed when I visit your blog! I so LOVE these!! :) I really want to make these! I think they are super cute! Great job
    raspberrywillows@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh my Jen! you just made me do a happy cartwheel! i SO LOVE your comment! :>D

      Delete
  6. Very colorful and cute...like YOU! Adore these as well as your new Profile picture!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yay Me V you stopped by! THANK YOU THANK YOU!!! XOXOXO

      Delete
  7. These are FANTASTIC! I love them :-D Pinning them to my Easter Treats board now, thanks for posting!

    Hannah ♫
    Sew Lah Tea Dough

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh Hannah! your comment is FANTASTIC! i sooooo appreciate it and the pin too! YAHOO! :>D

      Delete
  8. Oh my goodness these little cake stands are so stinkin cute! I would love for you to share these projects at my weekly linky party Blog Stalking Thursday. Thanks for the inspiration!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey! alrighty then Katie i will! thank you so much for the invite! happy you like my stinkin' cakestands! LOL :>D

      Delete
  9. These are super adorable!! What a cute and unique idea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much Brandie! so nice to have you here :)

      Delete
  10. You're killing me with these cute Easter ideas! Using an ornament for the cover is so clever ... is it tall enough to fit a cupcake under it? I guess you could always use a mini cupcake too. LOVE this!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry Randi the last thing i wanna do is kill you off LOL! the stands will get wobbly if it's too top heavy-a mini cupcake will fit but the frosting can't be too high. they would definitely fit in the plastic glass cover though! also cookies would work or even a small gift like earrings or a ring!...and just to let you know, i got MORE easter stuff coming too! i hope you live thru it! heehee :>D

      Delete
  11. Absolutely adorable!!!! Visiting from Someday Crafts Link Party....

    Sparkled Whimsy
    http://sparkledwhimsy.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Sparkled Whimsy! happy to have you back again :>D yay!

      Delete
  12. Oh my goodness, these are KILLING me with their cuteness! The little tails are my favorite thing! Thanks for linking this up to Monday Funday!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh no! you're the second person who said i was killing them! LOL actually that's one of the best comments out there. heehee
      thank YOU so much Kelly and of course for your party again too :>D

      Delete
  13. So Cute! What do you do with all your sweet creations? Thanks for sharing at Show Me Your Plaid Monday's!

    ReplyDelete
    Replies
    1. well these aren't edible so i'm good to go. i mean you can always have candy in the house right? the other treats we either eat right away, i bring them to work, or i freeze them. just don't look in my fridge for veggies...you'll never find them LOL just kidding! thanks Chandra! :)

      Delete
  14. These are so adorable! Hope you have a happy Easter!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Theresa! have a happy jelly bean holiday too! :>D

      Delete
  15. These are so cute! I know my kids would think they were really cool! Would you consider sharing this and any other projects you may have over at my Pinterest Power Party?

    http://www.thetaylor-house.com/2013/03/27/pinterest-power-party-features-3.html

    Thanks,
    Chrissy

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much Chrissy! so happy you came by! yes the kids do love them but i think the adults like them even more :>D i'll swing by your party of course!

      Delete
  16. Replies
    1. and your comment is absolutely sweet! thank you Brenda :)

      Delete
  17. Super cute! I'm hosting a HOPPITY EASTER CRAFT PARTY if you would like to link up to it....just follow this link http://sew-licious.blogspot.com/2013/02/hoppity-easter-craft-party.html.

    Marti

    ReplyDelete
    Replies
    1. all linked up Marti! thank YOU sooo much :>D

      Delete
  18. Those are too precious!! What great ideas!!

    Stopping by from Pin Me :)

    Alexis from Running Away? I'll Help You Pack!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh thank you thank you Alexis! and for telling me how you found me :) hope you stay awhile and come back again-the door's always open!

      Delete
  19. What a fun idea! Can't wait to see what you've been up to this week!
    Mackenzie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank YOU SOOO much Mackenzie! so happy you look forward to my posts :>D

      Delete
  20. Those came out great! I love that you put the tail on the bunny and chick! TOO CUTE! Thanks for sharing on We Made That!

    ReplyDelete
    Replies
    1. couldn't leave the tails out Tracey-then they would be "behind"! LOL thank YOU! :>D

      Delete
  21. So, so cute! They made me smile!

    ReplyDelete
    Replies
    1. and YOU made me smile back Tonia! thank you :>D

      Delete
  22. You are extremely crafty, Lisa! And you put so much work into your posts :-) These mini cakestands are adorable ! Thank you for sharing at our ALL MY BLOGGY FRIENDS party and I can not wait to see some more of your craftiness next week :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh Linda! i can't tell you how much i appreciate your comment! what a wonderfully sweet way to start a morning :>D and thank YOU for your party!

      Delete
  23. Thank you for sharing with the Clever Chicks Blog Hop this week; I hope you’ll join us again!


    Cheers,
    Kathy Shea Mormino

    The Chicken Chick

    http://www.The-Chicken-Chick.com

    ReplyDelete
  24. Thank you for linking up to A Crafty Soiree, the weekly linky I cohost with Malia from Yesterday on Tuesday. You've done a fabulous job getting ready for Easter, especially with little ones! I also love the washi tape spoons, cute!!! I will be featuring your project on this week's A Crafty Soiree, and I hope you'll be by on Thursday to check it out and share more of your crafty skills!

    ReplyDelete
    Replies
    1. THANK YOU THANK YOU THANK YOU!!!! plus a million more Katie!!!! :>D

      Delete
  25. This is just the cutest idea!!!! Going to give a baby shower can't wait to do this with baby ideas and cupcakes. Also what a fantastic idea for birthday party or slumber party idea for "tweens" favors. This would be neat to let older kids decorate and/or make themselves for craft time. The possibilities are endless just because of your FANTASTICE IDEA.
    THANK YOU AND KEEP UP THE GOOD WORK. YOU ALWAYS HAVE THE CUTEST IDEAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOWZA!!!! WHAT A COMMENT!!!!! THANK YOU THANK YOU! and all your ideas sound awesome so it's pretty dang cool that i inspired you! yippee! would LOVE to see what you make. i may end up doing these for every holiday cuz you got me all excited about them again! heehee thanks a BAZILLION GILLION again Stephanie!!!!!! :>D

      Delete

thanks for making my days merry and bright with your comment :)