Saturday, June 13, 2015

cupcake liner 4th of july candy sticks

today we're gonna make a simple and cute party favor for fireworks day coming up.
you think all the 4th of july stuff floating around these days are enough?
yeah me too but we gotta celebrate right?

it just takes a few supplies to get 
your red white and blue on.

everything's from jo ann's except for the straws which come from target's dollar spot.

ok here we go.
the cardboard backing is what makes these candy sticks sturdy. 
and they fit perfectly on the liners. :)

next grab your glue gun.
only apply the glue to the edge as shown, leaving the silver cardboard alone.
you don't want to close up the liners because you need to do this next:
now grab that glue gun again.
and now all you gotta do is shake shake shake them!

they're kinda like flat maracas. 
maracas for independence day.
hey, just stay with me.

if you get tired of all the shaking, just rip the liner and the kids can enjoy the candy inside.

don't like candy?  
it would be cute to put a little necklace or glow bracelet in there too instead of candy.

in fact, you can put anything in it except maybe uncle sam.
ok now i'm just being silly.
OR
how about putting a small box of snappits instead?
i think uncle sam would approve!?!




12 comments:

  1. Uh, snappits? What are they? Inspite of my stupidity, I love these!! I'm in the process of decorating for the 4th, and this idea just might come in very handy!! Thanks, again, BBFF, for adding to my ideas! Dona

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol snappits are those bang pop thingies that come in about a 1 inch box or so and they are little things you throw on the ground that make a snapping banging noise. my son loves them and it was the only kind of firecracker i ever let him use lol! maybe I'll make a snappit crafts just for you my BBFF! and hey you can make a couple of these and use them as centerpieces too if you want. my brain never stops does it? :>O

      Delete
  2. You truly make the cutest crafts, I'm ready to go 4th and celebrate! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. go 4th? oh you are so clever Kim that's why i luv ya so! heehee ;)

      Delete
  3. What fun decorations you have put together for celebrating July 4th. Thank you for sharing with the Clever Chicks Blog Hop! I hope you’ll join us again next week!

    Cheers,
    Kathy Shea Mormino
    The Chicken Chick
    http://www.The-Chicken-Chick.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much Kathy! this craft only takes a few minutes too-gotta love it :)

      Delete
  4. These turned out really cute!

    Thanks for joining Cooking and Crafting with J & J!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Jess! they're super easy to make too :)

      Delete
  5. Thanks for sharing this diy at the party @DearCreatives so glad to have you! Pinned & shared. Hope to see you again soon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. you are SO welcome Theresa! and a SUPER DUPER thank you for pinning and sharing! :>D

      Delete
  6. I just wanted to let you know that I featured your post on my July 4th round up...
    http://www.craftyallieblog.com/2015/06/amazing-july-4th-show-your-spirit-ideas.html
    Have a great week!
    ~Allie

    ReplyDelete
    Replies
    1. YIPPPPPEEEEEEE!!!! THANK YOU THANK YOU THANK YOU Allie!!! :>D

      Delete

your comment warms my heart on any winter day :)