Tuesday, February 19, 2013

soccer cleat red velvet cake bites

kick me.
that's the sign someone should've put on my back 
when i came up with this idea.

cuz making these will probably 
but the results are worth it in the end. 

if you've been reading my blog for a little bit, you know that i had a sports party for my son and have been making sports themed treats such as this, this, this and this.

i had to include soccer so when 
i thought of making soccer balls, 
all the little hexagons and polygons about threw me over the edge!

so i settled on the shoes.
it's one of the few and rare times that you ever get a chance to eat a shoe and have it be perfectly socially acceptable.

but before we get to the making of these shoes, there are a few simple rules to follow:

1. please pretend the shoes are formed into a perfect cleat and not a baby shoe.
2. please do not call the swoosh company and report me for using their logo. i am just a mere little person in this big world making edible shoes for personal use only.
3. please pretend you are seeing consistent black coloring of these shoes and that i am a pro at photography 
(cough cough)
4. please know i am no expert cake pop/bite/dessert maker and most of the time i make things up as i go. i would not recommend these shoes however, to first time cake pop makers. you will most likely never make cake pops ever again if you do.
:>P

ok are we ready?
let's do this.

you'll need:
red velvet cake and frosting of your choice
(i bought some whoopie pies-what you want me to make the cake too? uh, no thank you)
black and white candy melts
black candy sunflower seeds
black and white twine
skewers for dipping
toothpicks
patience (not optional)

got everything?
(i am working on that last ingredient but did manage to use what i had to complete this)

ok first let's get the basic form ready.
(if you've never made cake pops, 
i suggest you google it and you will get 99 million ways to do it.)
freeze your cleats til firm.
then go the next steps.
the shoe needs detail so, 
and then again, more detail.

that's add SOME! 
ugh. let's move on.
then repeat 72,000 times cuz you are making them for a sports party and one shoe will not be enough.
but you gotta have at least 2 y'know?
one thing about these shoes,
they smell much much better than the real thing.
which of course if you have any males in your life,
this is always a good thing.









26 comments:

  1. Thank you for sharing with the Clever Chicks Blog Hop this week; I hope you’ll join us again!


    Cheers,
    Kathy Shea Mormino

    The Chicken Chick

    http://www.The-Chicken-Chick.com



    ReplyDelete
    Replies
    1. my pleasure Kathy. thanks for your party! :)

      Delete
  2. Those cake bites are awesome!!! If you haven't already had a chance, I'd love for you to stop by and share them at the 100th Tuesday To Do Party over at The Blackberry Vine! http://blackberryvine.blogspot.com/2013/02/tuesday-to-do-party-100-99-list-makers.html

    Smiles!
    Jami
    The Blackberry Vine

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh thank you so much Jami! when i look at them now, i just shake my head! LOL :>D

      Delete
  3. Those are the so cute, but I definitely wouldn't have the patience for them! Kudos to you for thinking of them and making them.

    New follower stopping by from the "We made that linky".

    -Sarah-
    http://dirtonourface.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. YIPPEE TY YAY! my 99 luft balloon number! 99 bottles of beer on the wall! 99th follower! :>D
      i would actually make these AGAIN for you Sarah just for being my newest GFC! :)

      Delete
  4. How cute! My Step Son is a huge Soccer Fan! Thanks so much for linking at Show Me Your Plaid Monday's!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank YOU Chandra for stopping by! tell your stepson not to look too closely at these cleats and all their imperfections or he may not be a soccer fan anymore. LOL :>D

      Delete
  5. All I have to say is your son better love and appreciate all your work. Those are AWESOME! Most moms do not go to all the trouble to make such awesome treats for their kids parties. You are amazing and are so creative! Thanks for sharing on We Made That!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh thank YOU Tracey!!! he actually helps me in a lot of the making so it's a win win for the both of us, especially now that i can't just make plain good ole fashioned cupcakes! LOL

      Delete
  6. The seeds as spikes ... GENIUS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Brenda! i actually thought of the seeds first then realized after i made it that it needed laces and a logo but then it was too late to turn around. if i thought the whole thing thru before making them i probably would've made the soccer balls instead LOL!

      Delete
  7. I have seriously never eaten a shoe, but I would definitely eat these! What a fun idea, I'd love to hear what the boys thought of them when they saw/ate them? Thanks for linking!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. you've never eaten a shoe before?!? LOL the boys kept asking "are we supposed to eat this?" haha thanks again Michelle :)

      Delete
  8. wow! wow! these are great! I hope you share on my blog this week- http://atozebracelebrations.com/2013/02/link-party-8.html
    Nancy

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow what a comment! i'll be sure to come over-thank YOU so much Nancy :>D

      Delete
  9. Absolutely adorable and ingenious! You are dedicated:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. i dunno Sue. i think i am more insane than dedicated LOL thank you SO much :)

      Delete
  10. OH WOW!! The cleats are soooo fun Lisa!!

    Thanks for linking up at The DIY Dreamer... From Dream To Reality! See you tomorrow evening! :)

    ReplyDelete
  11. Lisa, where do you come up with these things??? You always amazing me! These are so fun! I can't believe the work you must have put into them!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi Rachel! to tell you the truth, i think i see everything now as something edible or something to recreate. it's a curse and blessing! LOL but the hardest part about these was just tying the tiny laces, other than that, it's like any ole' cake pop :) thanks so much!!!

      Delete
  12. Hi Lisa, So cute! You have lots of patience I can tell! Thanks for sharing & linking up @ DearCreatives.com Hope your having a great week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh Theresa-my patience was gone after i made these-i had to recoop for a day or 2 to get some back! LOL thanks for stopping by! :)

      Delete

thanks for sharing your thoughts today! i'd give you a donut if i could 😉!